SZEMÉLYES ÁTVÉTELI LEHETŐSÉG SZOMBATON ÉS VASÁRNAP IS! 

JANUÁR 01-TŐL AZ UTASTÁJÉKOZTATÓKAT CSERÉLNI KELL!

Kérdése van? Hívjon minket! +3613940934
10.000 Ft FELETTI RENDELÉS ESETÉN INGYENES SZÁLLÍTÁS!

Blog

Miért kritikus a megfelelő online pénztárgép-kezelés a taxis vállalkozásnál?

A városi taxizás ma már nem csupán arról szól, hogy elviszed az ügyfelet A-ból B-be: minden fuvar mögött számítás, jogszabály, adat- és bizonylat-kötelezettség áll. Egy hibásan működő online pénztárgép (vagy annak hiánya) nem csak bosszúságot okozhat – akár több százezer forintos bírságot is eredményezhet. Ebben a cikkben azt tárgyaljuk, hogy a taxis vállalkozó mire figyeljen, amikor pénztárgépet használ, mi a leggyakoribb hibaforrás, és hogyan kerülhető el a felesleges kockázat.

Matrica, pont, bírság – hol van már a taxis becsület?

Egy szakma, amit rendeletek írnak át, de emberek tartanak életben. 2026.január 1-től új fejezet kezdődik a fővárosi taxizásban. Új utastájékoztatót kell kihelyezni minden autóban, új matricák kerülnek fel három helyre, és közben lassan a parlament elé kerül a sokat vitatott pontrendszer is. Papíron mindez a rendezettséget, az átláthatóságot és az utasbiztonságot szolgálja. De a taxisok többsége inkább úgy érzi: ismét ők fizetik meg a rendrakás árát.

“Az új matricát ragaszd! November 1-től kötelező” – mit jelent ez a taxisoknak?

A napokban kihirdetésre került a fővárosi szabályozás legfrissebb módosítása a taxizásra vonatkozóan, név szerint a 31/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelet módosítása, amelyet a 24/2025. (X.6.) rendelet fogadott el. E változások egyértelműen érintik a taxis szakmát — nem csupán díjakról, engedélyezésről van szó, hanem arról is, hogy mit és hogyan kell közölni az utassal, illetve milyen vizuális jelzéseket kell a járművön elhelyezni.